The world is my playground

-



I Love You. Yes, I Do :)


HAPPY MOTHER'S DAY, MAMA!


Assalamulaikum semua :)


Ya, semua orang tahulah hari ni Hari Mama, tak payah aku nak kecoh. Jadi sebenarnya entry ini ringkas dan cepat sekadar ingin melahirkan rasa kasih dan sayang dan cinta kepada Mama saya yang akan genap berusia 54 tahun pada 21.12.2011 insyaAllah. Lambat lagi :) Dan pada kesempatan ini juga saya ingin mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada semua ibu-ibu bapak-bapak di seluruh Seksyen 7, Shah Alam. Tempat-tempat lain harap maaf ya. Hehe


Jadi sebenarnya tak ada apa nak cakap, cuma nak pesan, hargailah ibu anda selagi dia ada bersama anda. *pesanan standard menjelang hari ibu. Kihkih. Sorry. Tak ada idea nak pesan apa. Kalian sudah punya akal yang matang untuk berfikir bukan? Jadi, fikir-fikirkanlah apa yang terbaik untuk orang tersayang semperna hari ibu ni ya.


Okay, entry ini sekadar nak ucapkan dekat Ummiku, [if and only if you're reading this, Mama] Selamat Hari Ibu. Zaki sayang Mama sampai Zaki tutup mata buat selamanya. Hihi. Doakan Zaki berjaya hidup dunia akhirat [tak pasal-pasal minta doakan] -.- Zaki doakan Mama moga murah rezeki-bahagia hidup-sihat selamanya-senang hati tenang fikiran-dapat habiskan PhD on time. Hihi. Ya, mak saya sedang mengikuti program PhD sekarang. Last sekali, semoga Mama dapat capai apa yang Mama nak dalam hidup :')




 
Ya, Zaki sayang mama walaupun Zaki amat jarang sekali mengungkapkan kata sayang itu. Zaki tahu mama tahu itu kan?
Orang putih kata action speaks louder than words kan mama? :')
I Love You. Yes, I do.




Jadi sebenarnya sekarang aku tertanya-tanya ni, kenapa semua orang nak sebut Hari Ibu walaupun diorang panggil mak diorang tak semestinya ibu, ada yang panggil mama, ada yang panggil mak, ada yang panggil ummi, ada yang nak rasa mat salleh sikit tu, panggil mummy. Tapi bila mana tiba hari Ahad kedua dalam bulan Mei setiap tahun, semua orang ucapkan Selamat Hari Ibu. Cuba ubah Ibu kepada Mama maka dia akan berbunyi : Selamat Hari Mama. Okay, benar. Kedengaran sangat pelik. Faham.



# Sekarang aku rasa agak eksaited sebab malam nanti around 8 nak pergi tengok movie dekat Bukit Raja. Cerita Fast & Furious 5 dengan Syed Syazrin dengan Aishah Tajul Arifin dengan Siti Nur Amalina Noor Izham. Siapa nak drive aku pun tak tahu, tapi yang pasti bukan aku sebab aku tak ada lesen lagi :)


Oh ya, untuk pengetahuan, aku memang suka panggil orang dengan nama penuh. Rasa kepuasan untuk menyebut nama orang tu lain macam. Rasa macam kita hebat dapat sebut nama penuh orang tu. Tak percaya? Fine, mulai sekarang cuba panggil orang dengan nama penuh diorang. Mesti kau rasa apa yang aku rasa. Hehe. Okay, selamat mencuba !




-tak pasal pasal tertukar topik-
-sorry-